6 porad ekspertów dotyczących strategii SEO dla małych firm w 2022 r.
Poprosiliśmy naszą sieć ekspertów ds. marketingu, aby podzielili się najlepszymi wskazówkami dotyczącymi SEO dla małych firm w 2022 roku. Oto, co mieli do powiedzenia. Czy jesteś przygotowany na SEO dla małych firm w 2022 roku?
Jeśli wciąż starasz się sformułować strategię, nie jesteś sam. Niepewność trwających przerw w działalności związanych z pandemią i zmian w zachowaniach konsumentów trzyma marketerów i specjalistów SEO na palcach. Aby pomóc małym i średnim firmom oraz specjalistom ds. marketingu, zapytaliśmy naszą sieć ekspertów: „Jaka jest najlepsza wskazówka dotycząca SEO dla małych i średnich firm na początek 2022 roku?”
Od nawiązywania kontaktów biznesowych po udostępnianie historii klientów — oto najważniejsze wskazówki dla małych firm, które chcą poprawić swoje rankingi wyszukiwania.
1. Dotknij Pojawiające się trendy wyszukiwania
Jeff Riddall , starszy menedżer produktu w OneLocal, radzi wszystkim firmom skupienie się na optymalizacji wokół tematycznych grup słów kluczowych opartych na intencjach na każdym etapie podróży klienta, ponieważ Google wciąż udoskonala swój algorytm i zdolność określania, czego naprawdę szukają osoby wyszukujące treści. „Małe firmy powinny szukać możliwości słów kluczowych i luk w treści, w których mogą dodać wartość, odpowiadając na konkretne pytania swoich klientów”, mówi.

Ponadto Riddall radzi małym firmom, które wprowadzają e-commerce za pośrednictwem Shopify, Amazon lub innych podobnych platform, aby zdały sobie sprawę z tego, co jest konieczne do optymalizacji ich stron produktów w tych środowiskach oraz treści wymaganych do uzupełnienia i wsparcia ich produktów. „Nowoczesne pozycjonowanie to przede wszystkim zoptymalizowany marketing treści ; a ci, którzy są w stanie dostarczyć swoim klientom aktualne, trafne treści i odpowiedzi na ich pytania dotyczące produktów, najprawdopodobniej poprawią ich widoczność w wyszukiwarce – dodaje.
2. Mądrze planuj swoje treści
Clarentino Aduk , dyrektor zarządzający w Clarini Online Marketing, zaleca lokalnym firmom regularne tworzenie treści na swoich stronach internetowych, jeśli jeszcze tego nie robią. „Muszą zacząć myśleć mniej jak lokalna firma, a bardziej jak firma medialna” – wyjaśnia.
Konsultant SEO Anatolij Ulitovskyi mówi: „SEO to długa gra, ale możliwe jest zwiększenie szybkości dzięki odpowiedniej strategii i wdrożeniu”. „Wejdź głęboko, a nie szeroko w swoją strategię treści. Twórz autorytatywne treści. Lokalizacja jest kluczem do odkrycia” – mówi Sigharth Iyer , szef SEO w firmie resulta.
Dodaje: „Bądź liderem myśli w swojej niszy i zaprezentuj swoją wiedzę. Sygnały zaufania będą miały kluczowe znaczenie dla dominacji. Zdobądź te recenzje, referencje i uznanie w branży. Nadaj priorytet dostępności, integracji i doświadczeniu użytkownika w wiadomościach, procesie sprzedaży i podróży klienta”.
Rebekah Conway, kierownik ds. treści w Sweet Digital, zaleca małym firmom podejście holistyczne. „Połącz ze sobą strategie dotyczące poczty e-mail, społecznościowych, PPC i treści, aby zwiększyć zasięg i zaangażowanie oraz zwiększyć szanse na osiągnięcie celów kampanii” – mówi.
3. Używaj właściwych słów kluczowych
Shiva Kumar Vogalaboyina , starszy analityk ds. marketingu cyfrowego (ekspert PPC) w Visaka Industries Limited, sugeruje małym firmom skupienie się na słowach kluczowych z długim ogonem podczas tworzenia treści. Ta strategia pomoże Ci zdobyć więcej polecanych fragmentów , które przyciągną duży ruch do Twojej witryny.
Ulitovskyi zgadza się i dodaje: „Treść i linki są nadal głównymi czynnikami rankingowymi. Tak więc objęcie tych słów kluczowych pomaga szybciej uzyskać pozycje w rankingu. Płatne narzędzia zapewniają dobrą robotę w znajdowaniu takich słów kluczowych. Następnie sprawdź ręcznie i odfiltruj nieistotne tematy”.
„Ostatnim krokiem jest wybór priorytetów. Mniej, ale jakość wciąż jest kluczowa” – podkreśla.
Rod Loop sugeruje, że wysyłając do klientów linki do recenzji Google, powinieneś użyć zapytania wyszukiwania w tle, aby powiązać swoją markę z głównym słowem kluczowym i obserwować, jak Twoja aukcja się rozlatuje.
Co więcej, „Zdobędziesz 100/100, gdy będziesz mieć właściwy adres URL domeny słowa kluczowego. Wprowadzanie mniej niż ośmiu modyfikacji na dowolnej stronie ułatwia SEO” – mówi Anna Evans .
Svetlana Stankovic radzi, aby małe firmy nie kopiowały dużych. „Znajdź swoją niszę i nawiąż kontakty z innymi małymi firmami w Twojej okolicy. Angażuj się z innymi w robienie czegoś dla swojej społeczności. Bez względu na to, jak mała jest firma, zawsze istnieją unikalne tematy, które należy omówić w znaczący sposób” – wyjaśnia.
5. Udostępnij historie klientów
Konsultant ds. cyfrowego rozwoju organicznego, Suhrud Potdar, zachęca przedsiębiorców do pisania krótkich historii o codziennych interakcjach z klientami na każdym etapie ich działalności, od zapytania i porównania produktów po rzeczywistą sprzedaż lub obsługę posprzedażną.
„Uczyń te historie częścią swojej witryny z zastosowaniem podstawowego SEO i udostępnij je w mediach społecznościowych. Bez względu na to, jak prosty i mały krok może się wydawać na pierwszy rzut oka, może przyciągnąć więcej osób do Twojej marki i zaprowadzić Cię na dłuższą drogę – dodaje.
Riddall zgadza się i mówi firmom: „Ułatw to klientom, dołączając przypomnienia i linki do profilu firmy w Google , Facebooka lub innych odpowiednich stron z opiniami ”. W rzeczywistości Amanda Leeman , SEO Manager w Adept Marketing, twierdzi, że Twój profil firmy w Google może być ważniejszy dla generowania potencjalnych klientów niż Twoja witryna. „Upewnij się, że jest całkowicie wypełniony. Upewnij się, że w opisach swojej firmy używasz słów kluczowych. Poproś o recenzje i nie zapomnij dodać i wypełnić wszystkich swoich usług” – sugeruje.
6. Bądź zaradny
„Wszystko, czego potrzebujesz do rankingu w Google, jest dostępne, gdy przeprowadzasz strategiczne wyszukiwania w Google. Formuła jest na miejscu” – mówi Brandy Harworth , właściciel LocalAdz. Riddall zaleca małym firmom i specjalistom SEO wykorzystanie mocy narzędzi, które automatyzują prośby o recenzje online i zarządzanie nimi, ponieważ recenzje mają istotny wpływ na widoczność lokalnego wyszukiwania lub pakietu map, ale ich zarządzanie może zająć trochę czasu.
„Prośby o sprawdzenie można łatwo wyzwolić na podstawie określonych działań klienta, takich jak zakupy lub zakończone spotkania. Podobne rozwiązania można zastosować, aby pomóc w odpowiadaniu na recenzje, co jest również ważne z punktu widzenia wykazania responsywności firmy. Poza zwiększonym autorytetem organicznym i widocznością, uzyskiwanie i odpowiadanie na recenzje online jest coraz bardziej krytycznym motorem rozwoju firmy” – wyjaśnia.
Jedyną pewną rzeczą dotyczącą roku 2022 jest to, że przynosi on ciągłą niepewność. Jednak te małe firmy, które są dostrojone do potrzeb klientów i wyszukiwarek i odpowiednio przygotowane do reagowania, mogą osiągnąć największe zyski w tym roku.